تحقیقات بیشتر نشان می دهد که دیابت می تواند شدن بیماری COVID-19 را افزایش دهد

22 ژوئن 2020 - یافته‌ها حاکی از آن است که بیماریهای زمینه ای بر نتایج افرادی که به بیماری COVID-19 مبتلا شده اند، تأثیر منفی می گذارند، بهمین دلیل احتمال بستری در بیمارستان و نیاز به درمانهای بیشتر برای این افراد شش برابر بیشتر از افراد دیگر است.

علاوه بر این، آمار و ارقام نشان داد كه 287،320 مورد از موارد ابتلای به كروناویروس (22 درصد) به سایر مشکلات سلامت نیز مبتلا بوده اند. شایع ترین این بیماریهای زمینه ای شامل: بیماری های قلبی و عروقی (30 درصد) ، پس از آن دیابت (32 درصد) و سپس بیماری مزمن ریوی (18 درصد) بودند.

محققان همچنین بررسی كردند كه نژادهای مختلف چگونه از این ویروس تأثیر گرفته اند. یافته های آنها مطابق با مطالعات قبلی، نشان می دهد اقلیت های قومی بیشتر در معرض خطر بیماری شدید کووید -19  قرار دارند.از میان 600000 موردی که اطلاعات مربوط به نژاد و قومیت آنها ارائه شده است، 33 درصد از اسپانیایی تبار، 22 درصد سیاه پوست و 1.3 درصد هندی های آمریکایی یا بومیان آلاسکا بودند.همچنین به نظر می رسد نتایج مردان در اثر ابتلا به نوع شدید COVID-19 در مقایسه با زنان، بدتر است، اما هنوز علت آن مشخص نشده است

محققان روند پیامدهای بهداشتی در سنین مختلف را نیز مورد بررسی قرار داده و دریافتند: احتمال ابتلا به نوع شدید بیماری کووید -19 در افرادی با سن 80 سال و بالاتر بسیار زیاد است و در حدود 900 مورد از هر 100000 نفر در این گروه سنی، به نوع شدید COVID-19 مبتلا شده اند.

همچنین، جوانان در برابر ویروس مصون نیستند، به ویژه اگر به بیماری های دیگری مبتلا باشند. در کل 14 درصد افراد 20 تا 29 ساله در این مطالعه به COVID-19 مبتلا شده بودند و چهار درصد از این رقم در بیمارستان بستری شدند.

نویسندگان نوشتند: نظارت در همه سطوح دولتی و به روزرسانی مداوم برای نظارت بر روند COVID-19  و شناسایی گروههای در معرض خطر شدید این عفونت و پیامدهای شدید آن، بسیار مهم است.این یافته ها بر نیاز مداوم به استراتژی های کاهش عفونت در سطح جامعه، به ویژه برای جمعیت های آسیب پذیر، بمنظور کند کردن انتقال COVID-19تأکید می کند.

منبع:

https://www.diabetes.co.uk/news/2020/june/more-research-shows-diabetes-can-increase-covid-19-severity.html